Hvilken hverdag kan vi tilbyde dig i vores erhvervsteam? En hverdag med eget ansvar og selvstændighed
Vi er en større erhvervsafdeling, som rådgiver særligt mindre og mellemstore virksomheder og organisationer om juridiske og kommercielle forhold.
Vores erhvervsteam omfatter erhvervsrådgivning, compliance og procesret – og vi leder efter nye kollegaer på alle områder!
Vi rådgiver blandt andet inden for:
- Selskabsret
- M&A
- Bestyrelseshverv
- Kontrakter
- Ansættelsesret
- Entreprisesager
- Persondataret
- Tvister og retssager mv.
I vores erhvervsteam arbejder du selvstændigt med ansvar for egne opgaver og sager. Samtidig arbejder vi tæt sammen og vidensdeling er en integreret del af hverdagen, hvor vi løbende mødes for at sparre om både juridiske og processuelle forhold for at sikre, at vores klienter altid får den bedste rådgivning.
Læs videre herunder for at høre mere om hvad din hverdag evt. vil kunne komme til at indeholde!
Hvad beskæftiger vi os blandt andet med lige nu?
Lige nu beskæftiger vi os blandt andet med to højesteretssager om tvangsfuldbyrdelse af en kinesisk voldgiftskendelse ved de danske domstole, og om medarbejderaktieoptionsprogrammer hos en global el-bilsproducent i Danmark.
Derudover er vi til syn og skøn i Aalborg vedrørende fejl og mangler ved rækkehuse og vi har lige været i landsretten med en principiel sag om, hvilket salær en ejendomsmægler er berettiget til, ved sælgers opsigelse af formidlingsaftalen.
Vi har faste aftaler med en lang række idrætsforbund, hvor vi både rådgiver om sponsoraftaler, ansættelsesret, disciplinærsager, persondata og whistleblowerordninger (og i det hele taget er vi rigtig glade for sport!).
Indenfor compliance har vi meget persondatarådgivning til virksomheder og organisationer. Det kan være alt fra hjælp til indgåelse af en databehandleraftale til større GDPR-projekter der skal implementeres, og hvor vi har stor fokus på at gøre compliance så operationelt som muligt for vores klienter.
Flere af vores erhvervsadvokater er aktive i bestyrelser, og vi har generelt set stor fokus på den kommercielle del, når vi yder erhvervsrådgivning.
Hvem er du?
Vi leder efter dig, som enten er advokat eller 2. eller 3. års advokatfuldmægtig, med interesse og erfaring indenfor proces- og erhvervsret.
Du vil i høj grad være med til at sætte dit præg på stillingsbeskrivelsen, alt afhængig af dine kompetencer og udviklingsønsker.
Derudover forestiller vi os, at du:
- Trives i en hverdag med eget ansvar, og hvor opgaverne kan være af forskelligartet karakter,
- Har gode formidlingsevner,
- Kan stille skarpt på juridiske udfordringer i et tæt samspil med klienterne,
- Har drive og ambitioner om at udvikle dig fagligt, og
- Har lyst til at tage del i fællesskabet på kontoret.
Vi har en uformel arbejdskultur, hvor frihed under ansvar og fleksibilitet skaber de bedste forudsætninger for både trivsel og resultater. Der vil være mulighed for hjemmearbejde, men vi vægter det personlige fremmøde højt, da vi tror på, at faglig sparring og sociale relationer udvikles bedst, når vi er sammen på arbejdspladsen.
Hvem er vi som virksomhed? Advodan Glostrup København
Vi er en advokatforretning med kontorer i Glostrup og København. Vi arbejder for private, virksomheder og offentlige myndigheder og er opdelt i specialiserede teams, som er fokuserede på at levere kvalitet og service til alle vores klienter.
Vi tæller 38 medarbejdere, herunder 15 advokater og 21 sagsbehandlere. Vi servicerer klienter i hele Storkøbenhavn inden for bl.a. erhvervsrådgivning, fast ejendom, offentlig ret, familie- og arveret, strafferet og boligadministration. Du kan læse meget mere på www.advodan.dk.
Vi er en virksomhed, der er i vækst, og som har fokus på løbende at udvikle og forbedre os på alle parametre. Som ny medarbejder hos os vil du blive en del af en arbejdsplads med en positiv og uformel stemning samt gode kollegaer, der vil hjælpe og samarbejde. Bonusinformation; vi har mange gode sociale arrangementer.
Løn- og ansættelsesvilkår
Din arbejdsplads vil være i Glostrup, med mulighed for også at arbejde fra vores kontor i København.
Vi er placeret tæt på offentlig transport, men der er også gode parkeringsmuligheder.
Vi har en arbejdskultur, hvor det vægtes, at der skal være plads til både arbejds- og privatliv.
Løn vil være efter kvalifikationer og vil afhænge af anciennitet og erfaring samt nærmere forhandlinger.
Ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, da vi løbende vil holde samtaler. Hvis du vil høre mere om stillingen, skal du også være meget velkommen til i al fortrolighed at kontakte advokat og partner Karina Lind Bertelsen på mail kalb@advodan.dk eller på telefon 4614 5006.
Send din ansøgning med CV og relevante bilag til drifts- og udviklingschef Cecilie Tange på ceta@advodan.dk.
Vedrørende håndtering af dine persondata kan du læse mere på vores hjemmeside på følgende link: